FGV Digital Repository
    • português (Brasil)
    • English
    • español
      Visit:
    • FGV Digital Library
    • FGV Scientific Journals
  • English 
    • português (Brasil)
    • English
    • español
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • FGV EPGE - Escola Brasileira de Economia e Finanças
  • FGV EPGE - Dissertações, Mestrado em Finanças e Economia Empresarial
  • View Item
  •   DSpace Home
  • FGV EPGE - Escola Brasileira de Economia e Finanças
  • FGV EPGE - Dissertações, Mestrado em Finanças e Economia Empresarial
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All of DSpaceFGV Communities & CollectionsAuthorsAdvisorSubjectTitlesBy Issue DateKeywordsThis CollectionAuthorsAdvisorSubjectTitlesBy Issue DateKeywords

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Fundos de ações com benchmark em renda fixa mais do que compensam o investidor relativamente aos fundos com benchmark em renda variável?

Thumbnail
View/Open
PDF (282.0Kb)
Date
2011-05-20
Author
Moraes, Gustavo de Paula
Advisor
Simonsen, Axel André
Metadata
Show full item record
Abstract
Este trabalho estuda o diferencial de retorno entre fundos de ações com benchmark em índices de renda fixa e fundos de ações com benchmark em índices de renda variável. A escolha de um índice de renda fixa como benchmark para um FIA, em média tende a ser pior para o cotista, pois gera um potencial de ganho financeiro para o gestor não associado ao real valor por ele criado. Portanto, como a remuneração dos gestores através da taxa de performance depende em parte do benchmark escolhido, fundos com benchmark em renda fixa deveriam apresentar melhores desempenhos a fim de compensarem seus cotistas por este custo. Os resultados encontrados sugerem que os gestores de fundos com benchmark em renda fixa obtêm um retorno líquido de taxas de performance e administração superior para seus cotistas e também apresentam uma menor correlação com o Índice Bovespa.
 
This paper analyses the difference between returns of equities funds that have fixed-income index as benchmark and equities funds that have stocks index as benchmark. The choice of a fixed-income index as benchmark for an equities fund on average tends to be worst for the investor as it creates a potential financial recompense for the fund manager that is not associated with its performance. So, as fund managers performance-fee remuneration depends on the chosen benchmark, funds with fixed-income benchmark should feature better performances to compensate their investors for this cost. The results suggests that fixed-income benchmark funds managers shows better liquid of taxes returns and lower correlation with Bovespa Index.
 
URI
http://hdl.handle.net/10438/8618
Collections
  • FGV EPGE - Dissertações, Mestrado em Finanças e Economia Empresarial [491]
Knowledge Areas
Economia
Finanças
Subject
Fundos de investimento
Ações (Finanças)
Keyword
Taxa de performance
Fundos de ações
Benchmark em índice de renda variável
Benchmark em índice de renda fixa
Remuneração de gestores
Performance-fee
Equities funds
Fixed-income benchmark
Stocks index benchmark
Portfolio managers recompense

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Import Metadata